Monday, May 23, 2011

apa itu cari makan?

salam

hohoi, punya lama tak tengok menda alah ni, dah bersawang,. x pepasai nak kena cuci balik semua. haha. punca semua ni bukan apa,
1- lappy rosak. ntah kuda trojan sapa ntah terlepas masuk dalam lappy aku sampai kacau bilau di buatnya. nasib baik sempat format sebelum dia serang harddisk. kalau tidak. mau menangis aku.
2- sibuk la skang ni keja. selalunya keja 8 jam ja. di sebabkan ada paklong ngan maklong pizza hut dari K.L nak mai melawat rumah anak menakan depa ni, lajak p sampai 10 jam sehari. bayangkan la, letih dia lagu mana punya keja.

ok, hentikan bebelan dan kemerungutan itu..haha. yang penting, topik hari ini, apa itu cari makan. dalam banyak kerja part-time yang aku keja la kan, ( 1 ja pun,) rasanya kerja aku ni yang memang kata cari makan. mau tidaknya, masuk keja ja, buat makanan, ada free, makan makanan yang aku masak tu. itu je la keja aku. kekadang bila fikir balik, macam lawak pun ada, aku di bayar gaji untuk makan.haaa.nampak tak macammana gerakkan dia.tapi apa pun. kerja aku sebagai tukang masak pizza ni memang meletihkan. aku dok tengok member aku yang keja promoter internet, kedai kasut, kedai komputer apa semua, memang rilek habis ah. tambah-tambah kedai komputer tu. berapa ramai sangat yang nak masuk. memang dok melengung ja la keja. yang jadi cikgu ganti tu aku tak mau cerita la, depa memang berbaloi dengan gaji yang di terima. dunia dapat, akhirat pun dapat.

jadi macam tu la. kita hidup ni memang kena kerja. kalau tak kerja macammana nak hidup. tapi yang paling penting, kerja ni untuk Allah. baru ada berkat dalam gaji tu. baru la tak lambat habis gaji. ttak gitu? hehe

No comments: