Thursday, May 26, 2011

back-off signal..

salam
hari ni bukan apa, hanya tersedar yang nak post sesuatu lepas baca wall post asyraf qushairi, budak satu program ngan aku.

tahukah anda...

aku dapat cam beberapa ayat yang menandakan seorang lelaki itu harus mem-blah-kan diri dari seorang wanita. ayat ini selalu digunakan oleh orang wanita untuk menandakan dia menolak seorang lelaki itu dengan niat nak jaga hati. kira ni cara lembut la. tapi msalahnya ramai lelaki yang tak berapa nak nampak hint ni. nak tau apa...

1) saya rasa saya tak cukup sempurna untuk awak 
2) awak terlalu baik untuk saya 
3) saya memang tak sesuai dengan awak, awak baik, tapi saya...
4) saya tahu awak lebih sesuai dengan orang lain 
5) awak layak terima yang lebih baik dari saya
6) awak memang apa yang saya cari tapi saya belum bersedia.

inilah antara variasi ayat yang menandakan kalau hampa ni lelaki, n orang yang hampa dok on-the-way  nak tackle  wanita ni, mau keluaq ja ayat ni, selamat jalan romeo lah .. ini mungkin berbeza bagi sesetengah pihak tapi majritinya inilah yang benar.

p/s :(berdasarkan dari pemerhatian keatas sebilangan subjek.)
pp/s : mungkin tak semua tapi kebanyakannya
ppp/s: kalau tak kena tak apa, tapi kalau ada ja hint macam ni, mintak bersedia la ka..haha

No comments: