Wednesday, June 15, 2011

da macam biskut

salam

kalau sebelum ni asyik cerita sal kerja, ni kira sambungan la. nak dipendekkan cerita, skang ni da hampir 3 bulan aku kerja kat tempat yang menambahkan ukir lilit pinggang aku. bila da tiga bulan dan dah tengah tahun ni, makanya ramaila yang da berhenti sebab nak sambung belajar. jadi biasa la. tinggal la aku yang lambat lagi nak masuk balik ni di sana. (ada ja lagi yang tak sambung lagi) tapi, seperti biasa, kalu nak guna ayat

                           *satu lari, sepuluh yang datang tau*(versi sarimah dalam 3abdul)

keluar ja sorang, makanya masuk la lagi yang lain dalam keluarga pizza hut ni menggantikan tempat. bila dah masuk ni, paham-paham saja la. orang baru, banyak la benda yang tak tahu. jadi mengajar la pulak. kekadang aku terfikir jugak la masa keja ni. apa sebenaqnya keja aku ni.

-memasak     = memang keja sebenar


  1. -membasuh   = aktiviti rutin kedai makan


-angkut barang = ok la. dah stok sampai kan.

-repair@modified pekakas = yang ni pun da mula nak pelik ni

-amik stock di tempat lain  = aku ni keja dalam dapur ka hantar order ni?
-buat promotion                 = sekali ja la. nasib baik x kerap..

aku rasa aku ja la yang memkirkan benda ni, rupanya ada lagi member lain yang fikir yang sama.tapi tak pa la. orang kata ni la =yang dipanggil pengalaman. banyak jugak la yang aku belajar selok belok memasak ni., kira dari tuli terus pasai masak, da reti..ha. apa pun, kalau yang tak bekerja ni, aku galakkan la bekerja. biaq nampak dunia sket . belajaq dari awal cara nak bekerja. tak la kekok nanti kan....




-

3 comments:

EiMaH said...

tambah satu lagi...."bertambahlah berat badan kakak aku"

fns/fatin/froggie said...

kerja kau yg repair tu aku pun pelik hahaha

blankas92 said...

timah: apa yang tambah 1 lagi?

fenes: kan? aku pun da pelik.