Sunday, February 6, 2011

gadget -a- holic???

salam
haha, kali ni nak cakap tajuk gila gadjet atau pun dalam bahasa orang kampung aku gadjet-a-holic ( ada ka perkataan ni) macm biasa, kalau nak dibezakan lelaki ngan perempuan, memang banyak bezanya. kalau p ke shopping complex tu, boleh nampak bahagian mana yang laki ramai, bahagian mana perempuan ramai. bagi aku, benda yang aku suka sekali benda yang berkaitan dengan elektrik dan mudah alih. dalam ertikata yang lain, elektronik la. tak kisah la benda tu apa, handphone, kamera, walkie-talkie. blender., apa saja. tak kisah., dari mula aku terdedah dengan dunia elektronik ni, aku jadi gila handphone. banyak jugak handphone yang aku beli dan satu tabiat yang aku nampak ada dalam kalangan orang yang aku kenalk ni, suka tukar fon tapi tak suka trade-in phone. kesannya, belambak la fon kat umah, apa yang aku suka ni sebab kegunaan dia. contohnya, fon yang aku gunakan sekarang ini,
blackberry bold 9700
bukan apa pun sangat fon ni. tak mahal pun, kena pandai cari. berbalik pada apa yang nak dikatakan, kegunaan fon ni memang sesuai untuk orang yang agak kedekut macam aku dan selalu sensorang macam aku.( bajet loner la ni) . kegunaan dia untuk chatting, camera, web browsing, memang pembunuh masa betul la. kalau kena tunggu papa tu, bukak ja fon. setel. boleh sembang ngan sesapa. ada yang kata fon no mahal, cari ja, jumpa yang murah. tapi kena usaha sikit. tapi ada satu benda yang aku nak lama da. dari zaman dia tak popular sampai menjadi kegilaan ramai sekarang ni.

    
nikon d700 dslr camera





kalau dulu, semuanya guna film., tapi masa tu pun aku da meroyan da nak benda ni. mahal ya amat. yang ni baru mahal. kalau cari pun tak dapat yang murah.percaya la. merata da cari. paling murah boleh dapat tak kurang dari 6k.(rasanya la) memang payah.. tapi tak pa. masukan dalam wishlist.tunggu yya.....

No comments: