Thursday, October 21, 2010

benarkah apa yang di lakukan ini

terkadang aku berfikir sendirian. apakah sebenarnya yang aku cuba gapai dalam hidup ini. adakah segalanya yang menjadi impian ku selama ini bakal menjadi kenyataan. adakah keputusan yang aku buat ini memenuhi kehendak semua pihak tanpa ada pihak yang berasa hati. aku keliru. kehidupan biobola ini membuatkan aku menjadi tidak cekap dalam menguruskan hal berkaitan dengan perasaan. mungkin orang berkata aku bijak menuruskan organisasii atau hal-hal yang tidaj berkaitan dengan perasaa. namun, apabila bermain tentang soal hati, aku lemah.aku tak dapat membuat keputusan dan jika aku dikehendaki membuat keputusan, semestinya ia akan dipengaruhi oleh emosi. apakah seharusnya aku lakukan untuk kembali tegap seperti dulu. insan yang dikatakan sukar untuk di tembusi dari dalam dan luar. insan yang amat kuat nilai etiknya dan semestinya bijak mengatur langkah pencaturan. aku rindukan diri aku yang dahulu. aku yang dahulu bukan seperti sekarang yang mudah mengalah. aku dapat merasakan perbezaan yang berlaku pada diri ini. bisakah aku diberi peluang sekali lagi untuk aku memperbaiki diri dan sentiasa maju ke hadapan tanpa menghiraukan segala yang telah lepas. aku menanti saat dimana aku akan menjadi seperti dulu. yang ramai orang gentar dan hormat bia berhadapan denganku. aku bukan inginkan orang mengangkat aku tetapi cukup sekadar aku dapat menerima diri aku kembali...

No comments: