Wednesday, April 13, 2011

dillema gila

salam
akhirnya, setelah beberapa malam aku tak boleh nak online sebab internet connection ada problem, jadi malam ni, saja nak luahkan dilema yang melanda.
dilema nya...

kes 1: soal belajar

         keputusan final asasi da keluar, dan rezut aku cukup-cukup makan, dillema skang ni, dengan rezut cukup makan tu, bole ka aku nak lawna dengan orang yang rezutnya makan sampai kenyang tu. banyak dugaan yang harus aku lawan, setinggi mana peluang aku nak masuk ke program ijazah nanti. sama ada terus masuk bulan 9 ni ataupun masuk kemasukan ke dua uitm jugak iaitu pada bulan 12,( katanya la) dillema tu. nak tunggu ka apa. dengan muet lagi, banyak kisah jugak tu

kes 2: kerja sementara

         sekarang ni aku kerja di pizza hut. bukannya apa, aku cuma nak cari pengalaman baru dan aku agak bosan ngan kerja di situ. tak ada masalah apa pun. dalam masa yang sama, kawan aku ada offer kat aku,(aku yang tanya sebenarnya) kerja sebagai promoter. gajinya pun lebat jugak. masalahnya pula adalah tempat nak kerja tu jauh jugak la dengan rumah. tak ada masalah dengan jauh, tapi masalah dengan duit minyak tu. kalau kira balik sama ja la dengan gaji aku kerja kat pizza tu. then ada pulak aku sembang ngan cikgu lama aku yang dah berpindah di ppd.dia kata ada peluang nak jadi guru ganti. tapi guru agama., yang ni tak ada masalh sangat. konpom dia bagi yang dekat-dekat ja. kerja pun tak la terok sangat, malam da ada kat rumah, gaji pun lebat jugak,, tapi masalahnya, gaji yang lebat jugak tu amik masa 3 bulan sebelum dapat, bukannya tetiap bulan dapat gaji. nak makan apa aku 3 bulan tak ada gaji. mau kurus aku,huhuh,,
ada 3 kerja, nak pilih yang mana??


kes 3: yang ni tak la kes sangat pun, cuma hormon gatai tu nk timbul balik. bukan masalah apa. cuma rindu ja. kat sapa...itu kita tak tahu.tapi yang pastinya, aku pasti x dak yang rindu aku pun .perasan lebih ja aku ni.kira masalah yang ni setel la, dengan jalannya aku berhenti dari dok layan jwang apa benda suma.

jadi kalau la ada sesapa yang terbaca post ni, kalau bley bagi pandangan tu ok gak. dillema la sangat..

1 comment:

Anonymous said...

haaha.. so amcam kat piza la ni? bosan ka? huhu.. hurm.. banyak lagi part time yang lain la weh.. try2 la.. xpun just stay kat piza ja dulu.. duit masuk gak kot mana pun..